Blog

Dieetshakes, hype of werken ze echt?

Je kunt geen winkel meer inlopen zonder dat je haast doodgegooid wordt met dieetshakes, de een heeft nog mooiere beloftes dan de ander. Maar werken ze echt? Of werkt het totaal averechts en kom je er juist van aan. Waar moet je op letten als je toch een dieetshake wilt gaan proberen?

• Het suikergehalte • Het gehalte eiwitten • Het gehalte E nummers • Woorden die je niet uit kunt spreken

Allereerst is het heel erg belangrijk om na te gaan hoeveel suiker er in je product zit, wanneer dit teveel is weet je dat je nog steeds heel veel koolhydraten binnen krijgt en dat de shake niet gaat doen wat deze belooft ([Check deze overzichtelijke tabel van Be-Slank]{http://be-slank.nl/eiwitshake-vergelijker/)). Het gehalte eiwitten is erg belangrijk, met een goed gehalte eiwitten zal je geen hongergevoel hebben en goed vol zitten. Het volgende is alleen wanneer je daar zelf interesse in hebt, want E nummers zijn toegevoegde stoffen, wanneer je hier niet achter staat is het handig om te achterhalen wat het E nummer is. Het kunnen namelijk ook gewoon natuurlijke kleurstoffen zijn. Woorden die je niet uit kunt spreken idem dito, dit kunnen heel belangrijke stoffen zijn, maar ook chemische toevoegingen.

Het nut van de shakes Wie nog nooit een eiwitdieet of eiwitshake heeft gehad, zal niet meteen het nut inzien. Maar in het kort gezegd doen ze het volgende voor je: Ze zorgen voor een vol gevoel, ze bevatten een complete maaltijd (tenzij anders aangegeven) en zorgen ervoor dat je het ketose proces bereikt waardoor je snel en gemakkelijk af zult vallen. Geïnteresseerd? Zoek dan een goede shake uit, en ga je verdiepen in het bijbehorende dieet! Veel mensen zijn je voorgegaan en bij de meeste sites kan je recensies lezen, mocht je nog niet overtuigd zijn! Want het werkt echt!

Interview Amber Albarda over gezond genieten...

Wat is gezond, en wat doet dit voor je gezondheid

Wat is gezond? Dat is een vraag die vaak gesteld wordt, of je nu deze in je hoofd aan jezelf stelt of daadwerkelijk hier over na blijft denken en dit probeert te realiseren. Er zijn altijd mensen die een overtuiging hebben van iets wat gezond is. Want mensen die zweren bij raw food, zullen je blijven vertellen dat dit super gezond is en ervoor zorgt dat de kans op bepaalde ziektes enorm afneemt en dat je langer leeft. Maar in hoeverre zijn we nog gezond?

Vroeger Vroeger was alles beter, dat is iets wat je vaak hoort, en naarmate je ouder wordt zal je jezelf er ook wel eens op betrappen. Ja, vroeger had ik dat ook en dat was van een veel betere… vul maar in! Want vroeger hadden we ook veel minder keuze uit voedsel soorten, was er geen mobiel netwerk en hadden we niet in ieder huis Wi-Fi. In veel gevallen zijn we een van de eerste generaties die momenteel dingen aan het uittesten zijn voor de volgende generaties. Want hoe lang zijn er nu mobiele telefoons? De eerste onderzoeken tonen nu voorzichtig aan dat de straling van de telefoon ongezond is voor je. Daarnaast zijn er ook tal van onderzoeken die zeggen dat [frisdranken slecht zijn]{http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/frisdrank.aspx), die met suiker bevatten te veel suiker, die met zoetstoffen zijn te chemisch en ga zo maar door. Roken was ook heel normaal, en vroeger (weer dat woord) stonden er bakjes sigaretten voor iedereen op tafel omdat je je gasten sigaretten aan wilde bieden, net als dat ze een hapje en een drankje kregen. Tegenwoordig is roken dodelijk en moet iedereen ermee stoppen.

Het is maar hoe je het bekijkt Wie gewoon nuchter omgaat met alle kritieken en onderzoeken zal zijn eigen weg belopen, en zelf bepalen wat wel en niet gezond is. Alles waar ‘te’ voor staat zou je als ongezond kunnen beschouwen. Te veel is niet goed maar te weinig is ook niet goed. Het is je eigen beeld en eigen idee, en als jij niet kunt bedenken dat je van zeven dagen in de week fast food eten, je een paar kilo aan zult komen – en wanneer je dit jaar in jaar uit zult doen dat je dan moddervet wordt? Dan is er iets mis tussen je oren, want dat doe je zelf, dat het verslavend is ook. Want andere mensen hebben wel de wilskracht om gewoon normaal te eten.

We worden steeds zwaarder

Het is de droom van in ieder geval iedere vrouw, blijvend afvallen! In de huidige maatschappij waarin obesitas steeds vaker, steeds jonger voorkomt, zal het ook in de toekomst iets zijn waar veel mensen van zullen dromen. Want wees eerlijk, als je iets zwaarder geworden bent, en je probeert kleding te passen die je eerder wel aan kon, dan heb je vaak het idee van ik ga opletten op wat ik eet, en ik zorg dat die paar kilo er weer af gaan!

Helaas pindakaas In veel gevallen blijft het helaas bij de gedachte, want even gezellig een wijntje met een hapje, op die verjaardag kan je de taart niet laten staan en wanneer je dan toch al gezondigd hebt, dan maakt die zak drop ook al niet meer uit. Herkenbaar? Dat moet haast wel. Want op een gegeven moment zeker wanneer je ouder wordt dan 30 zal je merken dat je niet meer 1 2 3 met twee weken minder snoepen die paar kilo kwijtraakt, het duurt langer en gaat moeilijker, dan is het handig om een zetje in je rug te krijgen. Wanneer je graag wat gewicht wilt verliezen, of zelfs veel gewicht wilt verliezen is het daarom handig om je te verdiepen in je opties. Een maagbandje begint steeds normaler te worden, maar je kunt ook kiezen om een dieet te proberen. Zeker een dieet gebaseerd op eiwitten of zelfs eiwitshakes, deze zullen voor een verzadigd gevoel zorgen, waardoor je enkel nog wat wilskracht nodig hebt wanneer het om een feestje gaat! 

Full Body Workout Beginners

Blijvend afvallen doe je zo

Wie het woord eiwitdieet ziet staan, rolt over het algemeen een keer met de ogen en loopt daarna door. Een dieet is lastig, niet goed vol te houden, en je faalt ook nog eens de helft van de keren als het niet meer is. Het woord dieet is beladen, maar het is ook een woord waar vooral veel vrouwen eigenlijk op kicken. Even snel een dieetje volgen en een paar kilo kwijt raken, dat je die kilo's over het algemeen meteen weer rijker bent nadat je twee weken normaal gegeten (en gesnoept) hebt is dan daargelaten. Het gaat over het algemeen over dat moment, omdat je voor die ene bruiloft toch in dat ene jurkje wil.

Blijvend afvallen Blijvend afvallen is een stuk lastiger, en wil je dat ook nog eens op een gezonde manier doen? Dan moet je of heel wilskrachtig zijn en je totale eetpatroon omgooien. Of kiezen voor een alternatief dat je later als ondersteuning kunt blijven gebruiken om op gewicht te blijven. Een eiwitdieet kan hierbij helpen, je kunt ervoor kiezen om je voedingspatroon aan te passen door veel eiwitten of eiwitrijke producten toe te voegen, maar dat is veel werk en vaak niet vol te houden. In dat geval is een eiwitdieet in de vorm van shakes een goede oplossing. Je vervangt één of meerdere maaltijden voor een shake, de shake heeft alle voedingstoffen die je nodig hebt en vult ook nog eens goed (persoonlijk zweer ik bij het Be-Slank.nl Eiwitdieet). Dus je hoeft je geen zorgen te maken om een tekort aan vitaminen en mineralen of dat je honger zult krijgen.

Eiwitdieet Wanneer je eiwitshakes als een dieet gaat gebruiken, is het handig om een bepaald programma te volgen. In veel gevallen kan je bij het product naar je keuze een programma volgen. Een programma kan er als volgt uitzien:

• De eerste fase: drie shakes per dag • De tweede fase: twee shakes en een normale maaltijd • De derde fase: als je op gewicht wilt blijven, nog een shake per dag gebruiken

De eerste fase zal in veel gevallen even wennen zijn, het is wel zo dat je een shake drinkt en niet meer iets te kauwen hebt. In veel gevallen kan je bij het product van je keuze ook andere producten krijgen, en ook tussendoortjes. Het is verstandig om hier aandacht aan te besteden en om goed na te gaan wat je wensen en ideeën zijn. Als je gezin in de avonduren met een zak chips op de bank zit is het verstandig om voor jezelf een snack te bestellen die de chips kan vervangen, zodat je wel iets te eten hebt. Het samen gezellig zijn is heel belangrijk in veel huishoudens.